În bocanci de soldat

miercuri, 10 august 2011 - o nebunie de MISS ELYNN la 01:37

Încep să mă îndrăgostesc tot mai mult de aventura noastră. Fiecare zi e o nouă provocare, o noua destinație. În pădurea din Stolniceni am dezgropat oseminte vechi de 2500 de ani , ale geto- dacilor. Am locuit alături de soldații armatei naționale. Ne-am alimentat cu mâncare ostășească. Am cunoscut persoane mega interesante. Am avut parte de  cel mai dulce somn într-un sac de dormit ,plus dureri de spate. Ni s-au încredințat și câteva secrete militare . Pentru două zile m-am simțit și eu în bocancii unui soldat .

Misterul s-a așternut  în satul Stolniceni. Vreme de 78 de ani mai întîi arheologii, apoi istoricii, acum și
geniștii , se chinuie să descopere tainele cetății geto-dacice, aflată în această  zonă a Moldovei. E un  monument istoric  unic în lume.Conform ritualelor funerare ale geto-dacilor, cei decedați erau incinerați, iar cenușa lor așezată cu obiecte de cult în pământ. Aici în Stolniceni s-au găsit zeci de oseminte înhumate și așezate haotic, în poziții chircite, pâna la 8 schelete într-un tumul...
Prima ipoteză ar fi o epidemie. Acea maladie a afectat locuitorii cetății, iar un număr minor a reușit să se salveze fugind. Apoi după stingerea pericolului, s-au întors și i-au îngropat pe toți împreună. Dar de ce nu i-au ars pentru distrugerea virusului? De ce cîteva schelete aveau cîte 4, 5 lovituri de cuțit în cutia toracică?
A 2-a ipoteză e una obișnuită pentru acele timpuri-  războiul. Dar analizele arheologice au aratat că oasele aparțineau nu numai barbaților, printre ele se regăsesc femei, copii cu vârste cuprinse între 2-6 ani.
Clipe de care sigur voi povesti nepoților mei.  Clipe inedite, unice, romantice...